Soubory v inspirativním programu

1) Naivní divadlo Liberec - Třetí gong aneb Loutky hrají divadlo

Komedie o loutkovém divadle ve městě sportu.

Autor: Vít Peřina
Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda
Hudba: Vratislav Šrámek
Animace: Vojtěch Dvořák
Hrají: Michaela Homolová, Barbora Kubátová, Tomáš Bělohlávek, Filip Homola, Adam Kubišta, Dominik Linka, Marek Sýkora

O inscenaci
Čistě iluzivní loutková komedie vznikla při příležitosti 65. výročí založení Naivního divadla a přála by si být oslavou loutkového divadla, jeho technických a uměleckých možností i jeho historie. S inscenací Třetí gong se do NDL opět vrátil tým plzeňské režiséra Tomáše Dvořáka, který je v NDL podepsán již pod celou řadou loutkových evergreenů (Alibaba a čtyřicet loupežníků, Krásný nadhasič aneb Požár Národního divadla, Labutí jezírko aj.). Tentokráte si vzal na mušku téma „divadlo na divadle“. Nebo přesněji – loutkové divadlo na loutkovém divadle!

O divadle
Naivní divadlo Liberec bylo založeno v roce 1949 (zprvu pod názvem Ústřední loutkové divadlo, záhy přejmenované na Krajskou loutkovou scénu, od roku 1961 Severočeské loutkové divadlo, v roce 1968 získalo svůj dnešní název) jako jedno z prvních profesionálních loutkových divadel v bývalém Československu. Přestože se jeho tvorba přirozeným vývojem ubírala různými směry, v podvědomí diváků i odborníků se zapisuje jako velmi kvalitní české loutkové divadlo již šedesát let.

Kontakt
www.naivnidivadlo.cz

úterý 30. 6. 2015 19.00 Divadlo Karla Pippicha 50´ (od 10 let)
 

 2) Dafa Puppet Theatre, Jordánsko, Česká republika - The Smooth Life

Hraje a režie: Husam Abed
Scénografie: Réka Deák
Dramaturg: Marek Turošík
Pedagog: Jiří Havelka, Robert Smolík, Marek Bečka
Výroba @ DAMU - Česká republika

O inscenaci
Autobiografické loutkové vyprávění pro 8 diváků. Příběhy z rodinného života palestinského člověka, který se narodil a vyrostl v uprchlickém táboře. Osobní svědectví o strastech a tragédií lidí pocházejících z oblastí izraelsko-jordánská regionu.

O divadle
Dafa Puppet Theatre je divadlo Husama Abeda, loutkáře a hudebníka, který žije mezi Ammánem a Prahou. Studuje režie alternativního a loutkového divadla na DAMU Česká republika. Tvoří loutkové divadelní projekty pro děti a mládež v mnoha zemích, zejména v uprchlických táborech a znevýhodněných oblastech Jordánska. Spolupracuje s umělci z mnoha zemí. Je zakládajícím členem Amman Theatre Lab a členem arabské loutkového divadla Arab Puppet Theatre.

Kontakt
Husam Abed, dafapuppettheatre@gmail.com, F.B. page: http://x2t.com/DafaTheatre

úterý 30. 6. 2015 23 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)
středa 1. 7. 2015 23 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)
čtvrtek 2. 7. 2015 20 a 22 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)
pátek 3. 7. 2015 20 a 22 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)
sobota 4. 7. 2015 18 a 20 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)
neděle 5. 7. 2015 17 a 22 hodin Slavoj Divadla Karla Pippicha 60´(od 15 let)

Představení pro 8 sedících plus maximálně 8 stojících diváků.

 

3) 2. ročník herectví KALD DAMU, Praha - Vinnetou

aneb kámoš je víc jak zlato z Nugget-Tsilu

Autor: volně inspirováno knižní předlohou Karla Maye
Režie: Tereza Volánková
Scéna: Mikoláš Zíka
Hrají: Martin Cikán, Láďa Karda, Lumíra Přichystalová, Julie Šurková, Jan Strýček, Dominik Migač, Nataša Mikulová, Kateřina Císařová, Tereza Volánková

O inscenaci
Inscenace volně inspirována jedním z nejznámějších příběhů o přátelství Vinnetoua s Old Shatterhandem.
Vinnetou využívá na divadle tradiční filmové principy jako je střih, švenkování, kamerová jízda a zároveň pracuje s kombinací živých herců a loutek, které nahrazují u filmu běžnou změnu měřítka. Loutky i herci pak hrají ve výseči, která opět odkazuje k ohraničenému filmovému plátnu, aby z ní ve finále opět vystoupila do divadelního prostoru. Velice naivním a záměrně groteskním způsobem podává velmi zkreslenou zprávu o světě indiánů, banditů a kovbojů a především o přátelství, které je mnohdy víc než sama láska.

O souboru
Inscenace vznikla v rámci workshopu Terezy Volánkové s 2. ročníkem herectví KALD DAMU.
Katedra alternativního a loutkového divadla DAMU, Praha
Studium vychází na jedné straně z mnohaleté pedagogické zkušenosti loutkářsky orientované vysoké školy, na straně druhé se opírá o tendence, které mají své kořeny v divadelní avantgardě a v hnutí “otevřeného divadla”.

Kontakt
https://www.damu.cz/cs/katedry/katedra-alternativniho-a-loutkoveho-divadla

úterý 30. 6. 2015 21.30 (A+B+C) hodin Stan u Divadla Karla Pippicha 60´ (od 10 let)

 

4) Collegium Marianum & Divadlo Buchty a loutky, Česká republika - Calisto

Opera s loutkami o třech dějstvích

Autor: Francesco Cavalli
Hudební nastudování: Jana Semerádová (Collegium Marianum)
Režie: Vít Brukner (Buchty a loutky)
Scéna a loutky: Robert Smolík
Kostýmy: Radka Mizerová a Tereza Benešová
Hrají: Vít Brukner, Marek Bečka, Zuzana Bruknerová, Radek Beran
Světla a zvuk: Lukáš Valiska
Orchestr: Collegium Marianum
2 housle, violoncello, teorba, cembalo, flétna, cink
Sólisté:
Calisto, Eternità: Hana Blažíková
Diana, Giunone: Barbora Sojková
Endimione: Jan Mikušek
Mercurio: Tomáš Lajtkep
Giove, Giove-in-Diana: Tomáš Král

O inscenaci
Originální loutkové ztvárnění raně barokní opery Francesca Cavalliho La Calisto, které propojuje loutkové divadlo s živými zpěváky - herci a hudebním doprovodem instrumentálního souboru
Projekt Calisto je svým způsobem prvním českým multižánrovým zpracováním ve své době oblíbené italské barokní opery a přinese českému publiku nový pohled na historickou hudební a dramatickou předlohu.

O divadle
COLLEGIUM MARIANUM
Soubor Collegium Marianum působí pod uměleckým vedením flétnistky Jany Semerádové, která zároveň působí jako sólistka u významných evropských orchestrů. Soubor se těší uznání zahraniční i české odborné kritiky a pravidelně natáčí pro Českou televizi, Český rozhlas a zahraniční rozhlasové stanice. Od doku 2011 pořádá Collegium Marianum také vlastní cyklus koncertů staré hudby nazvaný Barokní podvečery. Collegium Marianum se v roce 2010 stalo nositelem ocenění za zásluhy o kvalitu a šíření české hudby udělovaného českou sekcí Mezinárodní hudební rady UNESCO.
www.collegiummarianum.cz
BUCHTY a LOUTKY
Soubor vznikl v r. 1991 v Chebu, kde se v divadelním angažmá společně ocitli čerství absolventi loutkářské fakulty, od roku 1994 působí v Praze. Se svou nezaměnitelnou poetikou zpracovává klasické tituly literární i filmové či přináší autorskou tvorbu, inscenace se vyznačují originální scénografií, původní hudbou a specifickým nadhledem. Buchty a loutky se věnují také filmové tvorbě (např. celovečerní film Chcípáci, Lars von Trier - Strings, Svěrák -Kuky se vrací, B. a S. Glázrovi –Zelený křeček, celovečerní film o Buchtách o loutkách Tomáš Petráň –Sedmnáct) a dalším uměleckým projektům.

středa 1. 7. 2015 20 hodin Divadla Karla Pippicha 120´ (od 8 let)

 

5) Studium DAMUZA, Praha - Deset-dvacet-Sova!

Koncept, režie: Anne-Françoise Joseph a Adam Krátký
Scénografie: Tereza Sléhová
Hrají: Anne-Françoise Joseph, Adam Krátký
Alternace: Mariana Čížková

O inscenaci
Interaktivní představení, které zvedne děti ze židle a nenechá nikoho stát v koutě. Pozor, pozor! Vyhlašujeme pátrání. Hledá se pan sova! Neviděli jste ho? A vy? A vy? Nikdo? Ale já už ho vidím, je přeci támhle! Vydejte se s námi na dobrodružnou cestu ve stopách pana sovy, abychom se spolu s ním mohli podělit o zážitky a dojmy z dobrodružství každodenního života.

O divadle
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)
Projekt vznikl s laskavou podporou: Hlavního města Praha a MKČR
Projekt podpořili také: DAMU, Nadace Život umělce

středa 1. 7. 2015 v 10 a v 15 (A+B+C) hodin Stan u Divadla Karla Pippicha 40´ (od 4 let)

 

 

Studium DAMUZA, Praha - Batosnění

Koncept, režie: Monika Kováčová
Scénografie: Zuzana Vítková
Hrají: Lucie Valenová, Dan Kranich

O inscenaci
Pohádková ukolébavka inspirovaná knihou Petry Kubáčkové O andělovi, noční můře, statečném medvídkovi, hodném slonovi, opici a divoké huse a nespícím Toníčkem.
Vhodné pro děti od 10 měsíců do 3 let a jejich rodiče.

O divadle
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)
Projekt vznikl s laskavou podporou: Hlavního města Praha a MKČR
Projekt podpořili také: DAMU, Nadace Život umělce

čtvrtek 2. 7. 2015 v 10 a v 15 hodin Herna Divadla Karla Pippicha 35´ (od 10 měsíců)

 

 

Studium DAMUZA, Praha - Dešťová víla

Koncept, režie: Tomáš Podrazil, Johana Vaňousová
Scénografie: Zuzana Vítková
Hrají: Zuzana Vítková, Tomáš Podrazil, Johana Vaňousová

O inscenaci
Pohádkový příběh o tom, co všechno se může stát na opuštěném nočním stolku.
Pohádka na motivy německého spisovatele Theodora Storma Dešťová víla.
Byl jednou jeden domeček, v tom domečku stoleček na stolečku...
Na malém paloučku žije Dešťová víla, nedaleko od ní v Ohnivé říši Ohnivý muž. Voda a oheň. Jde to vůbec dohromady? A co se přihodí s mladou láskou Huga a Lili, když mezi ně zasáhnou dva znesvářené živly?

O divadle
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)
Projekt vznikl s laskavou podporou: Hlavního města Praha a MKČR

pátek 3. 7. 2015 v 11 a ve 13(A+B+C) hodin Stan u Divadla Karla Pippicha 40´ (od 4 let)

 

 

Studium DAMUZA, Praha - Golem a alchymisté

Koncept, režie: Tomáš Podrazil
Scénografie: Marie Hásková
Hrají: Tomáš Podrazil

O inscenaci
Loutková pohádka na motivy starých židovských pohádek, obzvláště pak legendy o Golemovi.
Inspirace bude dále čerpána z příběhu ze Staré židovské čtvrti v Praze a Legend z období vlády Rudolfa II. Přiblíží tak dětem to, jak se mudrci snažili objevit elixír mládí, jak chtěli proměnit obyčejný kov ve zlato, kterak věštili budoucnost z postavení hvězd a jak marně pátrali po kameni mudrců.

O divadle
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)

sobota 4. 7. 2015 v 10 a ve 13(A+B+C) hodin Stan u Divadla Karla Pippicha 40´ (od 4 let)

 

 

Studium DAMUZA, Praha - Perníková chaloupka

dramaturgie: Tomáš Jarkovský
Scénografie: Kamil Bělohlávek
Režie: kolektiv
Hraje: Miroslava Bělohlávková
Hudba: Marcela Kaudelová (housle)

O inscenaci
Loutková pohádka pro jednu herečku a muzikanta. Žili, byli Jeníček a Mařenka. A ti zabloudili v hlubokém lese. Ale naštěstí v dálce zahlédli světýlko...

O divadle
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat. (www.damuza.cz)
Projekt vznikl s laskavou podporou Hlavního města Praha a MKČR

neděle 5. 7. 2015 v 10 a ve 13(A+B+C) hodin Stan u Divadla Karla Pippicha 40´ (od 4 let)

 

06) Tyjátr, Nitra, Slovensko - Don Šajn aneb Marnotratný syn

Podle hry lidového loutkáře Antona Anderleho

Autor: Anton Anderle, Juraj Hamar
Režie: Juraj Hamar
Výprava: Miro Duša
Kulisy: Ďuro Balogh
Loutky: Beata Westrych-Zazrivec, Jaro Štuller
Hudba: Vratislav Šrámek
Hrají: Ivan Gontko

O inscenaci
Don Sajn aneb Marnotratný syn je zatím poslední inscenace, kterou divadlo Tyjátr nastudovalo podle přepisu textu lidových loutkářů Anderlovců. Hra o svůdci žen Donu Juanovi pochází z 2. poloviny 14. století a stala se předlohou mnoha pozdějších verzí, pro komedii dell'arte, Moliérovo drama nebo slavnou Mozartovu operu. Postupně se stala součástí kmenového repertoáru každé loutkářské dynastie.

O divadle
Tyjátr je divadelní společnost loutkoherce a dramaturga Ivana Gontko, člena souboru Starého divadla K. Spišák v Nitře a spoluzakladatele souboru Teatro Tatra. Cílem projektu je navrátit do současnosti tradici kočovných loutkářů a komediantů. Ivan Gontko (1962) je herec, dramaturg a organizátor kulturních akcí. Od roku 1986 člen uměleckého souboru loutkového divadla, dnes Starého divadla K. Spišák v Nitře a zakládající člen souboru Teatro Tatra. Od roku 1999 člen výboru České sekce UNIMA mezinárodní loutkářské organizace a od roku 2007 její předseda.

Kontakt
Ivan Gontko, gogo@homo.sk,

středa 1. 7. 2015 15 (A+B+C) hodin stan za Divadlem Karla Pippicha 50´ (od 5 let)

 

7) Divadlo Alfa, Plzeň - ChaChaCha

Maňásková expedice do království němé filmové grotesky
aneb Než komedie byla králem…

Autor: Vít Peřina
Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda
Dramaturgie: Pavel Vašíček
Inscenace má premiéru 1. června 2015, tedy po uzávěrce programové brožury.

O inscenaci
Po téměř 10 letech zastesklo se nám opět po onom „nádherném světě legrace“, jehož hlavními stvořiteli byli Charles Chaplin, Buster Keaton (Frigo), Laurel a Hardy, Harold Lloyd a několik dalších, v neposlední řadě i populární Keystonští strážníci. A stejně jako v případě „Tří mušketýrů“ nehodláme kopírovat notoricky známé scény z filmů těchto klasiků, ale hodláme nabídnout našim maňáskům, maňáskářům a samozřejmě vám, našim milým divákům od 7 do 99 let zbrusu nový scénář osvědčeného autora Vítka Peřiny, po duchu sice věrný „zlatému věku grotesky“, ale zcela nový, původní, v němž by se výše jmenovaní komici mohli setkat ve společně hraném příběhu (k čemuž ve skutečnosti nikdy nedošlo).

O divadle
Plzeň je městem s dlouhou a slavnou loutkářskou tradicí, reprezentovanou především LOUTKOVÝM DIVADLEM FERIÁLNÍCH OSAD a jmény lidového loutkáře Karla Nováka, „otce" dnes světoznámých loutek Spejbla a Hurvínka prof. Josefa Skupy a jeho žáka - později autora rovněž světově proslulých loutkových filmů - Jiřího Trnky. V letech 1930-1943 zde mělo základnu první profesionální loutkové divadlo v ČSR - PLZEŇSKÉ LOUTKOVÉ DIVADLO PROF. J. SKUPY (které po válce přesídlilo do Prahy). V roce 1966 dochází k nové reorganizaci. Na půdě ALFY vzniká DIVADLO DĚTÍ, jež pod vedením herce a režiséra Ladislava Dvořáka vytyčuje program loutkového divadla určeného převážně dětem nejen v Plzni, ale i v ostatních regionech Západočeského kraje. A tak je tomu dosud.

Kontakt
www.divadloalfa.cz

čtvrtek 2. 7. 2015 17 (B+C1,C2) a 19 (A+C3,C4)
jeviště Divadla Karla Pippicha 50´ (od 3 let)

 

8) Divadlo Líšeň, Brno - Hygiena krve

Výpovědi vrahů a obětí

Scénář a režie: Pavla Dombrovská a kolektiv
Dramaturgická spolupráce: Kateřina Slámová Bartošová
Loutky a scéna: Luděk Vémola, Iveta Kalousková
Hudba: Tomáš Vtípil
Světla a projekce: Tomáš Tušer

O inscenaci
Hra inspirovaná svědectvími a vzpomínkami těch, kteří byli zasaženi holocaustem i dobovými dokumenty, projevy nacistických vůdců a texty ze současných militantních neonacistických webů. Inscenace má výraznou výtvarnou (loutky, masky) a hudební složku, otevírá popsaná témata ryze divadelními prostředky, neilustruje, ponechává prostor k interpretaci.
Jako symbol tvrdosti a neúprosnosti, ale také křehkosti a niternosti slouží na jevišti jako výrazový prostředek kov – v podobě kovové masky a „naleštěných“ zvířátek (odkazujících na Hitlerův text „každé zvíře páří se jen se zvířetem stejného druhu“), tak i kov ve fázi rozkladu – šrotu, jenž symbolizuje právě tu poslední, nejodhalenější a nejkřehčí podobu člověka.

O divadle
Divadlo Líšeň je nezávislý profesionální divadelní soubor založený v roce 1998 v Brně. Pro jeho osobitý styl je typická výrazná stylizace vycházející z experimentu s výtvarnem, zvukem, hudbou a pohybem. Část dosavadní produkce divadla Líšeň tvoří loutkové inscenace pro dospělé. Líšeň při své práci využívá staré tradiční divadelní postupy a formy (inspiruje se např. lidovým divadlem, orientálními způsoby jevištní práce) a objevuje nové a neobvyklé možnosti jejich použití. Jednotlivé inscenace jsou výsledkem dlouhodobé tvůrčí práce a doba jejich vzniku se pohybuje okolo jednoho roku. Uvádějí se pak po celé republice a v cizojazyčných verzích putují po evropských festivalech

Kontakt
Kateřina Slámová Bartošová, produkce@divadlolisen.cz, 728 898 500, www.divadlolisen.cz

čtvrtek 2. 7. 2015 v 22 (B+C3,C4) a v 23.30 (A+C1,C2) hodin
MED 50´(od 14 let)

 

9) Buchty a loutky, Praha - Norská pohádka

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a NorskaBrum brum, jdu si pro nevěstu.

Režie: Marek Bečka a Buchty a loutky
Výprava: Bára Čechová
Loutky vyřezal: Daniel Flek
Hudba: Vít Brukner

O inscenaci
Za okny chaloupky tma a fujavice, najednou ťukání. Lední medvěd si jde pro nevěstu. Ve dne huňáč, v noci člověk. Dokáže ho Thea vysvobodit ze zakletí? Jak daleko je Zámek na východ od slunce a na západ od měsíce?

O divadle
Buchty a loutky - nezávislý loutkový divadelní soubor má za 24 let své existence za sebou 54 premiér pro děti i pro dospělé a řadu dalších divadelních, divadelně hudebních i filmových projektů, i řadu prestižních ocenění. Nyní mají Buchty a loutky na repertoáru 12 titulů pro děti a 11 pro dospělé. S nezaměnitelnou poetikou, originálními postupy a nadhledem zpracovávají Buchty a loutky klasické literární i filmové tituly a přinášejí autorskou tvorbu, jejich loutkové inscenace pro děti plné humoru jsou zábavné i pro rodiče.

Kontakt
produkce Daniel Schenk, +420 776 572 685, info@buchtyaloutky.cz, www.buchtyaloutky.cz

Divadlo Buchty a loutky s pohádkou vstoupili do mezinárodního projektu Srovnání různorodých cest loutkového nastudování norské pohádky, v němž se v různých rovinách propojí Buchty a loutky, Divadlo ANPU, norské divadlo Teater Innlandet a Bernd Ogrodnik z Islandu. Norskou pohádku tak Buchty a loutky uvedou také na různých festivalech v Čechách i v Norsku a diváci ji budou moci srovnat i s inscenací nastudovanou norskými herci (Teater Innlandet) s tvůrčím týmem Divadla ANPU.
www.folktale.eu

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska

čtvrtek 2. 7. v 10, 16 (A + B1,B4) a v 18 (C + B2,B3)
hodin Spolkový dům 50´(od 3 let)

 

10) Continuo, Malovice - Caravan Obscura

Novocirkusové představení pro celou rodinu s loutkami a za doprovodu živé hudby (harmonika a elektrická kytara).

Akrobatka na hrazdě a její bláznivé kousky, balerína balancující na laně, jednokolkař v závratné výšce a trochu přísný principál, který to všechno řídí (nutno dodat, že mu to moc nejde).
Jedna maringotka a jeden příběh divadelní skupinky, která se snaží!

O divadle
Divadlo Continuo vzniklo už v roce 1990. Založili ho manželé Štouračovi, když se setkali na DAMU. Dva roky nato se odstěhovali do jižních Čech na Švestkový dvůr, usedlost pětadvacet kilometrů od Českých Budějovic.
Od fyzického divadla přešli k pouličnímu a snovému, k jejich nejznámějším představením patří rozhovory s nenarozenými dětmi nazvané Klobouk, hvězdy, neštovice, Letokruhy oceněné na festivalu v Lublinu či projekt Krajina na znamení. Pavel Štourač stojí i za festivalem Kratochvílení, za nějž získal v roce 2004 Cenu Divadelních novin.
Projekty Continua vznikají stylem workshopů, jichž se účastní herci, výtvarníci i muzikanti z celé Evropy, kteří se sjíždějí na prázdniny do jižních Čech. První představení tohoto seskupení vycházela z principů nového cirkusu, časem však akrobacie ustoupila a nahradila ji právě poetika, výtvarnější přístup a snovější obrazy, které po divákovi nechtějí ani tak údiv nad výkony herců, jako spíš vnitřní údiv nad posunem ve vlastní duši způsobený představením.

Kontakt
Martina Mohlová, martina@continuo.cz, www.continuo.cz

čtvrtek 2. 7. 2015 v 18 (A) a v 19 (B) hodin
okolo Divadla Karla Pippicha 30´ (od 3 let)

 

11) Continuo, Malovice - Den osmý

Režie: Pavel Štourač
Výroba loutek: Helena Štouračová, Michal Puhač
Kostýmy: Helena Štouračová
Hudba: Alessandro La Rocca
Light design: Christoph Siegenthaler
Hrají: Zuzana Smolová, Kateřina Šobáňová, Mariana Tucci, Martin Janda, Michal Puhač, Alessandro La Rocca

O inscenaci
Inspirací pro inscenaci Den osmý se staly nejstarší písemné zmínky lidské historie - fragmenty mýtů oblasti starověkého Blízkého východu, texty Sumerů, Akkadů, Chetitů, Ugarytů či Izraelců odkazující nejen k počátkům lidské civilizace, ale i k věčnému základu, který tvoří podstatu lidského rodu, společnosti i jednotlivce bez ohledu na dobu, kulturní odlišnosti a historické pozadí.
Dramatizací a přetavením původních mytologických motivů vznikla inscenace spojující prvky fyzického a loutkového divadla za doprovodu živé hudby. Jde o příběh o dvojznačnosti lidského bytí. O touze člověka po nesmrtelnosti a překonání pozemského údělu na jedné straně, na straně druhé o jeho trvalé inklinaci k nízkosti, přízemnosti, závisti, strachu a zlobě.

O divadle
Divadlo Continuo vzniklo už v roce 1990. Založili ho manželé Štouračovi, když se setkali na DAMU. Dva roky nato se odstěhovali do jižních Čech na Švestkový dvůr, usedlost pětadvacet kilometrů od Českých Budějovic.
Od fyzického divadla přešli k pouličnímu a snovému, k jejich nejznámějším představením patří rozhovory s nenarozenými dětmi nazvané Klobouk, hvězdy, neštovice, Letokruhy oceněné na festivalu v Lublinu či projekt Krajina na znamení. Pavel Štourač stojí i za festivalem Kratochvílení, za nějž získal v roce 2004 Cenu Divadelních novin.
Projekty Continua vznikají stylem workshopů, jichž se účastní herci, výtvarníci i muzikanti z celé Evropy, kteří se sjíždějí na prázdniny do jižních Čech. První představení tohoto seskupení vycházela z principů nového cirkusu, časem však akrobacie ustoupila a nahradila ji právě poetika, výtvarnější přístup a snovější obrazy, které po divákovi nechtějí ani tak údiv nad výkony herců, jako spíš vnitřní údiv nad posunem ve vlastní duši způsobený představením.

Kontakt
Martina Mohlová, martina@continuo.cz, www.continuo.cz

pátek 3. 7. 2015 v 19 (A+B+C) hodin Divadlo Karla Pippicha 65´(od 15 let)

 

12) Theater Innlandet, Divadlo ANPU, NIPOS, Norsko, Česká republika - Na východ od slunce, na západ od měsíce

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a NorskaScénář a režie: Bela Schenková
Překlad: Kristin Kilsti
Dramaturgie: Zuzana Vojtíšková
Hudba: Jana Štromská
Scéna, loutky, kostýmy: Barka Zichová
Hrají: Helena Klarén, Henrik Slåen, Terje Hong a Bela Schenková

O inscenaci
Norská lidová pohádka Na východ od slunce, na západ od měsíce v sobě spojuje známé motivy z Krásky a zvířete i ze Zlatého kolovratu. Vypráví příběh dívky, kterou rodiče chtiví bohatství vydají medvědovi. Třebaže si dívka nemůže na život s netvorem stěžovat, trápí se otázkami, s kým to vlastně sdílí společné lože? Její netrpělivost a touha poznat, kdo je ten podivný tvor, který je ve dne ledním medvědem a v noci urostlým mužem, způsobí, že se princovo prokletí znásobí. Zlá trollí princezna s dlouhým nosem ho odnese do zámku na východ od slunce a na západ od měsíce a začne chystat trollí svatbu...

O souboru
Divadlo ANPU založila v roce 1999 autorka, herečka a režisérka Bela Schenková. ANPU je experimentálním výtvarným, loutkovým a alternativním divadlem, které navazuje na tradici kočovných divadel. Inscenace divadla jsou založené na kontrastu humoru a poezie, dramatického napětí a sugestivní obrazově-zvukové atmosféře.
Teater Innlandet je regionálním divadlem dvou norských krajů Hedmark a Oppland, které dohromady tvoří východonorský region nazývaný Innlandet. Divadlo, které bylo založeno 1. dubna 2010 a je největší uměleckou institucí v této oblasti.

Kontakt
produkce NIPOS Michal Drtina, drtina@nipos-mk.cz, www.folktale.eu

Divadlo Anpu připravilo pohádku jako součást mezinárodního projektu Srovnání různorodých cest loutkového nastudování norské pohádky, v němž se v různých rovinách propojují Buchty a loutky, Divadlo ANPU, norské divadlo Teater Innlandet a Bernd Ogrodnik z Islandu. Hotovou inscenaci tak mezinárodní soubor uvede na různých festivalech v Čechách i v Norsku a diváci ji budou moci srovnat i s inscenací Norská pohádka souboru Buchet a loutek.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska

pátek 3. 7. 2015 10 a 14 (A+B+C) hodin Divadlo Karla Pippicha 50´ (od 4 let)

 

13) Bruduheimar – World of Puppets, Bernd Ogrodnik: Metamorphosis

Koncepce: Bernd Ogrodnik
Režie: Águsta Skúladóttir
Scéna: Bernd Ogrodnik
Kostýmy: Pórunn E. Sveinsdóttir
Loutky: Bernd Ogrodnik
Hudba: Gabriel Fáurce, Louis Armstrong a Bernd Ogrodnik
Světelný design: Pall Ragnarsson
Hraje: Bernd Ogrodnik

O inscenaci
To, co poezie přináší literatuře, může loutkářství nabídnout divadlu. Představení Metamorphosis je souborem krátkých příběhů, které nejsou vyprávěny pomocí slov, ale využívají metaforického půvabu loutek. Jednotlivé skeče jsou řazeny od triviálních až po metafyzické. Velký důraz je kladen na obraznost, kterou je možné utvářet skrze surrealistickou povahu loutek.
Metamorphosis znázorňuje neustále se měnící podstatu naší existence a našeho vnímání. Nic nezůstává takové, jak se zdá, protože není důležité to, co vidíme, ale jak se na to koukáme.
V představení se hraje různými druhy loutek: od nejsložitějších marionet a tyčových loutek vyřezaných ze dřeva, přes postavy z pouhého hedvábného šátku až po figury tvořené jen loutkářovýma rukama a nohama.

O souboru
Bernd Ogrodnik je režisér a loutkář, který se narodil v Německu a od roku 1986 žije na Islandu. Deset let působil v USA a Kanadě. Díky vzdělání v klasické muzice a jemné práci se dřevem se stal Bernd Ogrodnik význačnou osobností v loutkářském světě, a to už od roku 1986. Je uměleckým ředitelem a spoluzakladatelem Islandského centra loutkářského umění (The Icelandic Center for Puppetry Arts) a jako loutkář působí v islandském Národním divadle. Jako performer, režisér a lektor mezinárodních loutkářských nebo divadelních festivalů, konferencí a univerzitních setkání procestoval celou Evropu, Kanadu, Spojené státy a Asii.

Kontakt
Hildur Magnea Jónsdóttir, Bernd Ogrodnik
hildur@worldsofpuppets.com, bernd@figurentheater.is, http://figurentheater.is/

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska
Supported by a grant from Iceland, Liechtenstein and Norway.

neděle 5. 7. 2015 19 (A+B+C) hodin Divadlo Karla Pippicha 55´ (od 4 let)

 

14) Divadlo Alfa, Plzeň - Pohádky ovčí babičky

Pět příběhů o jednom beránkovi, který je chytřejší než tři vlci dohromady!

Autor: D. Spanlangová – P. Sýkora
Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda, D.Raunerová j.h.
Hudba: M. Vaniš j.h.
Scénář: Pavel Vašíček
Hrají: Milan Hajn, Bob Holý, Martin Bartůšek, Marie Mrázková, Radka Mašková, Martina Hartmannová

O inscenaci
Asi jen málokdo se nikdy nesetkal s „Pohádkami ovčí babičky“, ať už v původní televizní, či později i knižní, podobě. Není divu, vždyť tento cyklus byl vůbec prvním kresleným večerníčkovským seriálem, a zároveň i prvním, jehož vypravěčkou byla nenapodobitelná a okouzlující Jiřina Bohdalová. Vznikl v roce 1966 v režii V. Bedřicha, který spolu s animátory rozhýbal černobílé kresby B. Šišky. Zanedlouho mu tedy bude 50 let! Vysílal se o rok později (tehdy ještě byl Večerníček na programu jen 3x týdně). Všechny příběhy vám zahrajeme s přispěním nejrůznějších typů šitých loutek a herců v maskách. A abychom nezapomněli – „Pohádky ovčí babičky“ poprvé uvidíte barevně!

O divadle
Plzeň je městem s dlouhou a slavnou loutkářskou tradicí, reprezentovanou především LOUTKOVÝM DIVADLEM FERIÁLNÍCH OSAD a jmény lidového loutkáře Karla Nováka, „otce" dnes světoznámých loutek Spejbla a Hurvínka prof. Josefa Skupy a jeho žáka - později autora rovněž světově proslulých loutkových filmů - Jiřího Trnky. V letech 1930-1943 zde mělo základnu první profesionální loutkové divadlo v ČSR - PLZEŇSKÉ LOUTKOVÉ DIVADLO PROF. J. SKUPY (které po válce přesídlilo do Prahy). V roce 1966 dochází k nové reorganizaci. Na půdě ALFY vzniká DIVADLO DĚTÍ, jež pod vedením herce a režiséra Ladislava Dvořáka vytyčuje program loutkového divadla určeného převážně dětem nejen v Plzni, ale i v ostatních regionech Západočeského kraje. Atak je tomu dosud.

Kontakt
www.divadloalfa.cz

Pondělí 6. 7. 2015 v 17  hodin Divadlo Karla Pippicha 45´(od 4 let)

 

15) Piki, Pezinok, Sloveská republika - RozKrávka aneb Pohádka o třech telátkách

Scéna, kostýmy, múúúarionety: Soňa Mrázová
Múúúzika: Borek Suchánek
S textom sa múúčila: Katka Aulitisová
Na scéne múúkajú, múúmlú a múúdruju: Katka Aulitisová a Ľubo Piktor

O inscenaci
Pohádka s písničkami o tom, jak v pohádkovém lese žijí vedle tří kůzlátek a tří prasátek také tři telátka a co všechno tam spolu zažijí.
Víte o tom, že v pohádkovém lese, žijí vedle tří kůzlátek a tří selátek i tři telátka? Jasně, že nevíte. Vždyť o tom nevědí ani páni spisovatelé, jinak by už určitě o třech telátkách napsali nějakou pohádku. Ale my jsme na to přišli. A ne jen na toto, ale i na mnoho dalších věcí. Pokud i vy chcete vědět, kdo zachránil kůzlátka z vlčího břicha, kdo pomohl prasátku postavit pevný zděný domek, kde seděla máma koza na kávě, zatímco si vlk pochutnával na kůzlátkách a jiné "kravinky", určitě si nenechte ujít tuto hudební báchorky o tom, jak mléko nejen žaludek, ale i špatné na dobré obrátilo.

O divadle
Divadlo PIKI existuje od roku 1990. Je významným představitelem nezávislé slovenské scény. Nemá stálý divadelní prostor, ale hostuje na různých domácích i zahraničních scénách. V jeho repertoáru jsou klasické pohádkové příběhy, ale především autorské hry se současnou, někdy tabuizovanou, tématikou. Své produkce uvádí dětem mateřských a základních škol, ale i dospělému publiku.

Kontakt
http://piki.sk/

pondělí 6. 7. 2015 v 15 hodin stan u Divadla Karla Pippicha 50´(od 3 let)

 

16) Budilova divadelní škola - OutCidre

Projekt Kmeny PQ 2015 je výsledkem kolektivní kreativní tvorby studentů Budilovy divadelní školy. Jde o závěrečnou práci, kterou se uzavírá jejich roční trénink v rámci naší školy.
Pedagogické vedení: Vendula Burger, Hana Strejčková, Robert Nižník

Performance „OutCidre " byla vytvořena na přesné zadání PQ 2015 Kmeny. Tento výsledek kreativní kolektivní tvorby studentů byl vytvořen v rámci intenzivních seminářů během roku 2014/2015. Jde o závěrečnou práci, kterou se uzavírá jejich roční trénink v rámci Budilovy divadelní školy.

O inscenaci
OUTCIDRE, Kmen Bouffonů à la Jacques Lecoq Budilovy divadelní školy.
Kmen OutCidre byl vytvořen pro PQ 2015 jako živá a pohybující se instalace. Tento kmen složený z Bouffonů Outcidrů představuje rodinu zkvašených lidských neřestí. Alfapipina, Srágora, Odpad, Motýlek a Plechovka zrcadlí kolemjdoucím, co v naší společnosti bobtná, kvasí, hnije. Out - mimo, Cidre - mošt. Bouffoni, kteří procházejí mezi účastníky festivalu, nejsou zlí, jen nám s nadsázkou nastavují zrcadlo.

O divadle
Budilova divadelní škola je založena na principech francouzské metody Jacques Lecoq s mezinárodním věhlasem. Jedním z jejich základních principů je práce s dynamikou, která zaměstnává tělo jako primární element a vychází z forem pohybu v životě i v divadle.

Kontakt
Vendula Burger, info@budil.cz, www.budil.cz

pondělí 6. 7. 2015 ve 14 (A+B+C) hodin okolo Divadla Karla Pippicha 60´(od 5 let)